WE ARE ONE

WE ARE ONE
WE ARE ONE / copyright©SeijaTuulikki (omat kuvat)
ELÄMÄNI MAAN PÄÄLLÄ MUODOSTAA HELMINAUHAN. OLEN JOKA KEHOLLISTUMISESSANI MUODOSTANUT HELMEN, JA KEHOLLISTUMA KEHOLLISTUMAN JÄLKEEN HELMENI NÄYTTÄVÄT ERILAISILTA. TÄSSÄ KEHOLLISTUMASSA MINULLE TARJOTAAN APUA, JONKA KAUTTA SAAN TÄSTÄ HELMESTÄ KAUNIIN, SÄIHKYVÄN, PYÖREÄN HELMEN, JOKA HEIJASTAA KAIKKEA KAUNISTA YMPÄRILLÄÄN OLEVAA. SEURAAN SISÄISTÄ ÄÄNTÄNI JA HERÄTÄN AIKAISEMMIN HANKKIMANI VALMIUDET KÄYTETTÄVIKSI TÄSSÄ HETKESSÄ.

VAIN MINÄ OLEN VASTUUSSA SIITÄ, MITÄ ELÄMÄSTÄNI TULEE.


LUKIJANI, OLENNAINEN OSA KOKONAISUUTTA

LUKIJANI, oleellinen osa kokonaisuutta :)

keskiviikko 18. elokuuta 2010

Ymmärrys ja oppiminen / osa 1.

Oppiminen on kuin ikuinen virta

Luin maailmankaikkeuden pikku apulaisen blogia Hiljainen mieli ... jäin miettimään...

...."Jos haluan olla vapaa ja onnellinen, minun on luotettava siihen, että maailmankaikkeus pitää minusta huolta parhaalla mahdollisella tavalla. Haluan olla vapaa ja onnellinen. 

En saa huolehtia. En voi varmuudella tuntea omaa kohtaloani, sillä elämä muotoutuu hetki hetkeltä, seuraava hetki syntyy tästä hetkestä.

Kun lähestyn todellisuutta hiljaa tarkkaillen, näen enemmän. Todelliset motiivini ovat usein alitajuisia - itseltäni kätkettyjä. Kun opin hyväksymään oman varjopuoleni, elämääni tulee runsain mitoin tyyneyttä  ja rauhallisuutta. Silloin voin kuulla intuition äänen, joka vie minua kohti suurempaa viisautta ja ymmärrystä.

Minun tulee opetella suhtautumaan kaikkeen itseäni ympäröivään rakastavan äidin tavoin. Minun tulee osoittaa rakkauttani joka päivä sekä sanoilla että teoilla. Jos haluan löytää itseni ja oivaltaa, mitä TOTUUS minulle tarkoittaa, minun on luovuttava alitajuisesta TOTUUDEN VASTUSTAMISESTA. Vain katsomalla suoraan sisimpääni voin edetä kohti asioiden todellisen luonteen ymmärtämistä. Se vaatii uskallusta ja rohkeutta. Omakohtaisen kokemuksen tuoma tieto on tarpeen jotta pysyn oikealla tiellä. Vain sellainen TOTUUS, joka on omakohtaisesti koettu ja eletty, on kestävää ja aito perusta elämälleni. Jokaisella on kuitenkin oma tapansa löytää oma TOTUUTENSA - ja toiset eivät edes oivalla etsivänsä sitä!! Kohtalomme ovat hyvin erilaisia, minun on hyvä ymmärtää se!!

Kokemus on ainoa tiedonlähde. 
Jos en pysty selittämään asiaa selvästi, en tiedä siitä tarpeeksi. 
Mielikuvitus on tärkeämpi kuin tieto.
Näkemisen ja ymmärtämisen ilo on luonnon kaunein lahja.

Minun on kuunneltava tarkkaan sisintäni. Kun en takerru menneeseen ja uskallan toimia rohkeasti tässä hetkessä, tulevaisuus aukeaa minulle suurena seikkailuna. Minun on edettävä tasapainoisesti. Paras tapa saavuttaa tasapaino on tutkia tilanteita hieman etäämmältä. 

Minun on pidettävä huoli siitä että kehoni voi hyvin, että liikun ja nukun riittävästi ja että syön monipuolisesti. 

Luovat ideat on tarkoitettu toteutettavaksi, ei pelkästään pohdittaviksi omassa päässäni.
Yksinolon ei tarvitse merkitä YKSINÄISYYTTÄ. Voin kuunnella omaa sisintäni ihmistenkin keskellä. 

Minun on uskallettava olla erilainen. En saa tehdä asioita tai olla jotakin mieltä vain siksi, että niin on tapana. Minun tulee oppia kyseenalaistamaan asioita ja tilainteita rakentavalla tavalla.
Minun on uudistettava elämääni aina silloin tällöin. Minun on hyvä kuunnella pieniä merkkejä siitä, millaista uudistusta elämäni kaipaisi. Minun on antauduttava muutokselle parhaani mukaan. Minun on luotettava sisäiseen ääneeni, joka kannustaa minua tekemään hyvältä ja luonnolliselta tuntuvia asioita, vaikka ne eivät aina olisikaan muiden odotusten mukaisia. JOKAISELLA ON OIKEUS TOIMIA OMALLA TAVALLAAN. 

Tunnistan oman tieni siitä, että sillä kulkeminen on nautinnollista ja helppoa. Seuraan sisäistä VALOANI ja annan itselleni mahdollisuuden ilmentää kauneutta, selkeyttä ja omaperäisyyttä juuri niin kuin se minulta parhaiten luonnistuu. Silloin oma syvin olemukseni pääsee LOISTAMAAN kirkkaammin ja voin tuntea tekeväni jotain arvokasta.
En suuntaa energiaani tulevaisuuteen, vaan TÄHÄN HETKEEN. Tulevaisuus on tuntematon ja arvaamaton, ja niin sen pitääkin olla. Siksi ELÄMÄ ON NIIN KIEHTOVAA. Kun osaan elää TÄSSÄ HETKESSÄ, minulla ei ole minkäänlaisia ennakkoluuloja, en oleta asioiden olevan tietyllä tavalla. Olen itse vastuussa kaikista ajatuksistani ja teoistani. Sen vuoksi minun ei kannata sokeasti luottaa toisten mielipiteisiin tai ulkoapäin annettuihin ohjeisiin. Kun käytän omaa arvostelukykyäni, minun ei tarvitse katua toimiani jälkeenpäin. Tiedän tehneeni parhaani juuri tuon hetkisten kykyjeni ja kokemusteni puitteissa"....

Kiitos!
Oppiminen on kohtaamista ja kosketetuksi tulemista

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Loistavaa. Kiitoksia. :D

SeijaTuulikki kirjoitti...

Kiitos Sinulle:D :)