WE ARE ONE

WE ARE ONE
WE ARE ONE / copyright©SeijaTuulikki (omat kuvat)
ELÄMÄNI MAAN PÄÄLLÄ MUODOSTAA HELMINAUHAN. OLEN JOKA KEHOLLISTUMISESSANI MUODOSTANUT HELMEN, JA KEHOLLISTUMA KEHOLLISTUMAN JÄLKEEN HELMENI NÄYTTÄVÄT ERILAISILTA. TÄSSÄ KEHOLLISTUMASSA MINULLE TARJOTAAN APUA, JONKA KAUTTA SAAN TÄSTÄ HELMESTÄ KAUNIIN, SÄIHKYVÄN, PYÖREÄN HELMEN, JOKA HEIJASTAA KAIKKEA KAUNISTA YMPÄRILLÄÄN OLEVAA. SEURAAN SISÄISTÄ ÄÄNTÄNI JA HERÄTÄN AIKAISEMMIN HANKKIMANI VALMIUDET KÄYTETTÄVIKSI TÄSSÄ HETKESSÄ.

VAIN MINÄ OLEN VASTUUSSA SIITÄ, MITÄ ELÄMÄSTÄNI TULEE.


LUKIJANI, OLENNAINEN OSA KOKONAISUUTTA

LUKIJANI, oleellinen osa kokonaisuutta :)

maanantai 1. kesäkuuta 2009

Unen ja valveen välimailla

















Unen ja valveen välinen raja on häilyvä. Näitä tiloja yhdistää kaksi siirtymävaihetta, jotka ovat hajanaisia, vaikeasti määriteltäviä ja melkein yhtä arvoituksellisia kuin unimaailma itse; hypnagoginen vaihe (siirtyminen valveesta uneen) ja hypnopompinen vaihe (siirtyminen valveesta uneen). Kummallekin ovat luonteenomaisia oudot, lyhytaikaiset, toisiaan seuraavat mielikuvat, jotka usein ovat hyvin kauniita. Voi opetella luomaan hypnagogisia mielikuvia siten, että tieten tahtoen estät itseäsi vaipumasta täyteen uneen. Säilytä huomiokykysi jollakin tasolla käyttämällä hyväksi pikku ärsykettä, kuten musiikkia, ja antamalla mielesi vaeltaa vapaana. Huomaat, miten tarkkaavaisuutesi vaihtelee tietoisuuden eri tasojen välillä ja tuottaa eläviä ajatuksia ja mielikuvia, jotka näyttävät yhtäkkiä ponnahtavan jostain silmiesi eteen.

Kun otan nokoset istualtani, torkahdan; pääni nytkähtää alaspäin ja herään. Näin pääsen unen rajamaille, tilaan jossa voi esiintyä hypnagogisia mielikuvia.

Unieni sisältämät merkitykset välittyvät tyypillisesti symboleina, ja ne esittäavät sellaisia ajatuksia, käsitteitä tai tunteita, joita on vaikea pukea sanoiksi. Kun alan ymmärtää tätä symbolikieltä, huomaankin unien usein olevan erittäin merkityksellisiä ja kätkevän lomaansa tunteita tavalla, joka on valvetilassa mahdollinen vain runoudessa sekä maalaus- ja sävelteiteessa.

Kun tutkin uniani saan kosketuksen tähän symbolikieleen, joka viitoittaa tien yhä syvemmälle piilotajuntaani. Tämä taas antaa minulle tilaisuuden lähteä kiehtovalle (ja välillä pelottavallekin) löytöretkelle kohti omaa minääni. Saatan matkalla saada millaisen viestin hyvänsä, ja sen erityinen merkitys riippuu aina omasta henkilökohtaisesta tilanteestani sekä peloistani ja muista tärkeistä asioista.

Uneni antavat minulle mahdollisuuden kuunnella tietoisen ja tiedostamattoman mieleni välistä keskustelua ja tämän ansiosta oppia ymmärtämään itseäni entistä paremmin ja lisätä sisäisen minäni sopusointua.

Uneni viestittää, että haluaisin laajentaa näkökulmiani tai tutkia tuntemattomia teitä ja uusia mahdollisuuksia.

Tason 1 unet
tuntuvat kertovan suoraan asioista, joista olen tietoinen mutta usein niihin kätkeytyy tai ne paljastavat jotain syvällisempää.

Tason 2 unet
on ainesta personallisesta piilotajunnastani.

Tason 3 unet
heijastavat kollektiivisen piilotajuntani käsittelemiä syvällisiä asioita.

Minussa on kolme puolta: mieli, ruumis ja henki. Kun ne toimivat sopusoinnussa keskenään, olen eheä. Unet, jotka ovat piilotajuntaan avautuvia ikkunoita, voivat auttaa minua löytämään ne kadoksissa olevat langat, jotka sitovat yhteen älyllisen, fyysisen ja henkisen puoleni.

Kun otan vaarin unieni opetuksista, arjen tapahtumat eivät enää halitse minua. Minusta tulee jälleen eheä olento, jollainen minun on oikeus ollakin.

Uneni kertovat, millainen olen. Ne heijastavat todellista olemustani ja tuvat siten päivänvaloon sekä heikkouteni että mieleni syvimpiä kerroksia.

Vapautuakseni peloistani, jotka pulpahtavat uniini kerta toisensa jälkeen, minun on ensin kyettävä tunnistamaan ne ja sitten tarkasteltava niitä perinpohjin.

Olen löytänyt sisimmästäni rauhan keitaan. Käyn siellä säännöllisesti ja vartioin sitä huolellisesti, jotta stressaavat tai epämiellyttävät ajatukset eivät pääsisi tunkeutumaan sinne.

pohdintaani

Ei kommentteja: